30 juli tot en met 2 augustus

2 augustus 2017

Helaas de afgelopen dagen geen internet gehad, dus nu nog maar met terugwerkende kracht het verslag bijwerken.

In het hotel in Union City bleek ook een voetbalteam te zitten, namelijk Orange County. Dit team bestaat uit zowel amateurs als profvoetballers. Helaas is de Amerikaanse voetbalsport niet zo bekend in Nederland, dus Dion herkende niemand. Wel viel het de trainers op dat Dion lekker kon voetballen, dus zij spraken ons aan of Dion niet bij hun kon komen voetballen. Aangezien er voor Dion maar 1 club is, namelijk Feyenoord, besluit hij dit toch niet te doen.

Wij zijn zondagochtend vanuit Union City vertrokken naar Patterson, waar Ruth en Derrick wonen met hun kinderen Noah, Gavin, Baker, Lucia en Garreth. Ook tante Ada en ome Jaap kwamen langs. Wij werden heel enthousiast ontvangen en de kinderen gingen al gauw allemaal het zwembad in. Geweldig om te zien hoe zij, ondanks de taalbarriere, zo leuk en gezellig met elkaar aan het spelen waren. Ruth had een lekkere Mexicaanse lunch klaar gemaakt wat goed smaakte. In de middag showde Derrick nog even zijn nieuwste speeltje, uiteraard wilden onze kinderen hier ook wel even op rijden. Wat ging dat hard!

Na veel gezelligheid, bijpraten etc hebben wij daar de nacht doorgebracht, zodat wij de volgende ochtend weer op tijd naar het vliegveld konden vertrekken.

Wij moesten nog 2 uur rijden voordat wij bij het vliegveld van San Francisco kwamen, daar de huurauto ingeleverd en nog 3 uur wachten op het vliegtuig. Wij gingen met een Airbus A380, dit is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Een dubbeldekker. Helaas hadden wij niet genoeg betaald en moesten wij beneden zitten, alleen business en first class kregen een plekje bovenin het vliegtuig ;-)

Na een vlucht van 11 uur kwamen wij in  Frankfurt aan. De vlucht verliep rustig, alleen het laatste half uur was er zeer veel turbulentie. Je had af en toe het gevoel alsof je in een achtbaan zat, alleen gingen wij nog net niet over de kop..... ;-)

Wij hadden 1,5 uur overstaptijd, ruim voldoende zou je zeggen, maar bij de douane was het zeer druk en werden wij een aardige tijd opgehouden. Daarna moest je ook nog met een metro naar de andere kant van de luchthaven, dus uiteindelijk moesten wij nog doorlopen omdat volgens de borden de gate al open was. Daar aangekomen stond er een lange rij om te boarden, maar er gebeurde niets. Hierdoor liepen wij uiteindelijk toch nog vertraging op en hadden wij ons voor niets zo lopen haasten.

In Amsterdam aangekomen werden wij netjes met een busje naar onze auto gebracht die daar in de garage stond. Of onze auto boos was dat wij hem daar 3 weken hebben laten staan, of dat hij stiekem onze vakantie wilde verlengen, weten wij niet. Maar hij deed in ieder geval niets meer. De accu bleek leeg te zijn gelopen. Aangezien het een automaat is, heeft aanduwen geen zin, dus wachten op de wegenwacht. Deze arriveerde een uur later, waarna wij alsnog aan onze laatste stukje reis naar huis konden beginnen. Uiteindelijk zijn wij vanaf Ruth en Derrick tot aan ons huis 24 uur onderweg geweest.

Tja, en nu speelt de jetlag op, en is het om 5.00 uur al gezellig druk in huis. Dit wordt dus ook weer een lange dag............

Nog even wat feitjes over deze geweldige reis die wij hebben gemaakt:

De afstand die wij het met vliegtuig hebben afgelegd is 10.000 km (enkele reis)

In Amerika heeft onze auto 3500 miles (= ongeveer 5600 km) afgelegd

Wij hebben op 18 verschillende plaatsen geslapen (daar is het overnachten in het vliegtuig nog niet bijgerekend)

De jongens hebben in heel veel zwembaden gelegen (aangezien hier ook een waterpark bij zat, zijn wij de tel kwijtgeraakt)

In totaal zijn er ruim 4000 foto's gemaakt. Hier op de reislogger staat maar een kleine selectie. Mocht je tijd en zin hebben om ze allemaal te komen bekijken, ben je uiteraard welkom!

Wij hebben genoten van deze hele bijzondere reis die wij met het gezin hebben kunnen maken. Dit is zeker een reis waar wij nog jaren op terug zullen kijken.

1. Tante maartje:
    2 augustus 2017
    Toch fijn dat jullie weer thuis zijn
    ik had al welkomthuis geschreven maar dat is waarschijnlijk
    niet aangekomen bij deze nogmaals fijn om weer thuis te zijn.
    tot ziens xxxxx.
  2. Opa cor:
    5 augustus 2017
    Ik hep genoten van jullie avontuur .leuk zwembad met de rotsen dat moet je thuis hebben.ik ben blij dat jullie thuis zijn.
    Tot vanavond zeven uur