18 juli - Antelope Canyon

18 juli 2017 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

Al 3 maanden geleden hadden wij een reservering gemaakt voor Antelope Canyon. Je kon op een bepaalde dag en zelfs tijdstip aangeven wanneer je de tour door Antelope Canyon wilde doen. Wij hadden hier een mooi tijdstip voor gepland, en dit stond ook al vast zodat de tour niet vol zou zitten. Nu zijn wij erachter gekomen dat ze hier in Amerika niet zo nauw met afspraken omgaan. De tour groepen zaten al vol, maar aangezien er nog meer mensen de tour wilden doen, werden ze gewoon toegelaten. Hoe bedoel je lekker geregeld ;-)

Uiteindelijk had onze tour daarom dus 40 minuten vertraging. Wij hoopten voor de ergste hitte klaar te zijn, maar dat was nu niet het geval door deze vertraging. Daarom gingen wij uiteindelijk met 38 tot 40 graden celsius deze tour lopen, die uiteindelijk ruim 1,5 uur duurde.

De tour door Antelope Canyon was prachtig. Als eerste moest je een heel steil en smal trappetje af, om zo in de canyon te kunnen afdalen. Wat wij in oktober in New York hadden meegemaakt, gebeurde nu weer: je kreeg pijn je nek van het naar boven kijken. De gangen en paadjes waren op sommige plekken super smal, zodat je alleen je voeten maar achter elkaar neer kon zetten. Ook de grond was niet egaal waardoor dit een beproeving voor mijn enkels was. Gelukkig is dit allemaal goed gegaan. Wij hebben uiteindelijk genoten van deze canyon. Op de foto's kun je een indruk hiervan krijgen.

In onze tourgroup zat ook een groep Chinezen, dus Leon kon zijn Chinees nog even ophalen wat hij een paar maanden geleden nog in China had geleerd. De gids wilde graag in het Chinees en in het Nederlands leren wat: pas op je hoofd, was. Aangezien je op sommige stukken overhangende stenen had, waar je onder door moest. Dit wilden wij hem wel leren. Volgens ons kon hij dit in het Nederlands vertalen met: bier en tieten!

De jongens hadden de grootste lol en wij zijn benieuwd wie de volgende groep Nederlanders is die dit te horen krijgt ipv pas op je hoofd.

Nadat wij werkelijk uit iedere porie aan het zweten waren geweest, was het tijd om in de auto te stappen en naar de Grand Canyon te rijden. Na een aantal uur rijden kwamen wij daar aan. De temperatuur was een stuk koeler dan in Antelope, dat was heel duidelijk. Bij het eerst mogelijke punt even van de Grand Canyon genoten, totdat er een lichtflits met gelijk daar achteraan een keiharde donder was. Wij schrokken zo erg dat wij de auto in sprongen en maar verder zijn gereden. Wij hopen dat het onweer wegtrekt zodat wij morgen uitgebreid de Grand Canyon kunnen bekijken.

Nu ik de foto's aan het bekijken ben, zie ik dat de meeste dwars geplaatst moeten worden, helaas lukt mij dat niet, dus draai je hoofd of het scherm even ;-)

1. Yvonne:
    Wauw wat prachtig daar
  2. Opa cor:
    19 juli 2017
    Wat een schoonheid die speellonken vooral die kleuren butifol.
    Wat een uitdaging die smalle gangen en trappen.
    Opa
  3. Papa mama:
    19 juli 2017
    wat een mooie foto.s zo.n smalle gang en trappen hebben wij
    in Israel ook meegemaakt.