28 juli - San Francisco

28 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De volgende bestemming die op het programma staat is San Francisco, eigenlijk waar onze rondreis is begonnen. Aangezien wij direct na aankomst in Amerika weg zijn gereden uit San Francisco, hebben wij deze stad nog niet kunnen zien.

Wij hebben een hotel geboekt midden in San Francisco, vlak bij Lombard Street en op loopafstand van Fishermans wharf.

De reis duurde vandaag gelukkig niet zo lang. Na 2,5 uur waren wij op onze bestemming in San Francisco. Het hotel ziet er zeer mooi uit. Wij besluiten als eerste om naar de Golden Gate te gaan, daar staat San Francisco immers bekend om. Helaas hangt er mist om de Golden Gate, waardoor deze niet helemaal zichtbaar is. Aan beide oevers van de Golden Gate is er geen mist te zien, raar dat dit alleen bij de brug hangt.

Nu wij toch bezig zijn, gaan wij verder naar Lombard Street. Deze straat staat erom bekend dat hij heel steil is, daarom kun je in 1 gedeelte van de straat niet recht naar beneden rijden, maar moet je scherpe bochten maken. Onderaan dit bochtenwerk staan opeens een aantal fotomodellen midden op de weg in bikini, die foto's aan het maken zijn. Het verkeer gaat hier rustig omheen (vooral Leon die toch wel wilde kijken of de bikini's wel goed zaten voor de fotoshoot ;-)

San Francisco is op een heuvel gebouwd, dit betekent dat heel veel straten heel schuin omhoog of naar beneden lopen. Je kuitspieren kun je hier heel goed trainen. De jongens hebben ook ontdekt dat de schuine scene (alles mag op vrijdag/zaterdag tv programma) hier wel kan zijn opgenomen.

Na deze ervaring willen de jongens zich weer uitleven in het zwembad bij het hotel. Op de binnenplaats van het hotel ligt het zwembad, waar je in alle rust en uit de wind kunt zitten. Heerlijk! Terwijl je buiten het hotel de sirenes en de drukte van San Francisco kunt horen. Toch wel gek, deze oase van rust midden in de stad.

's Avonds nog naar Fishermans Wharf geweest en lekker gegeten bij Applebees. Vanaf daar kon je nu wel de Golden Gate zien.

1. Opa cor:
    29 juli 2017
    SAN francisco wat een stad is dat hoog en laag .mooi hotel en een zwembad voor de jongens .hoe gaat het met de taal kunnen ze hun mond open doen om wat te bestellen.
    Groedjes opa.
  2. Tante maartje:
    29 juli 2017
    jammer dat de brug in de mist is pech. het heeft wel wat.
    de rest is big zoals heel Amerika.
    komen jullie maandag richting Nederland ?
    Bij deze een hele goede reis.
    Groetjes Maartje