12 juli - Death Valley

12 juli 2017 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag stond er een lange rit op het programma. We zouden vanaf Sequoia National Park in 1 keer doorrijden naar Death Valley. Deze rit duurde 6 uur. De kids vermaakten zich goed op de achterbank en af en toe hoorden wij vanuit het niets hard lachen vanaf de achterbank. Het bleek dat ze alle 3 films en Jochem Myjer zaten te kijken op hun tablets. Heerlijk dat dit zo kan!

Onderweg verbaasden wij ons over het landschap dat constant veranderde. Zo was het in Sequoia groen met veel bomen, maar hoe verder wij reden, hoe kaler alles werd. Het heet dan ook niet voor niets Death Valley waar wij naar toe moesten rijden. Ook de temperatuur liep langzaam op. Gisteren wilden wij al heerlijk afkoelen in het zwembad bij 36 graden Celsius, maar vandaag maakten wij pas echt hitte mee. De temperatuur schommelde in Death Valley tussen de 45 en 50 graden Celsius. Geloof mij, dit voelde echt niet fijn. Op een gegeven moment stonden er zelfs bordjes langs de weg: doe de komende 10 miles geen airco aan in de auto ivm oververhitting van de motor!

Het moet niet gekker worden, en de mensen in de auto dan? Die raken dan toch ook oververhit. Wij hebben uiteindelijk de airco een standje lager gezet, want zonder was het echt niet uit te houden, en hebben goed de warmtemeter van de auto in de gaten gehouden. Gelukkig ging alles goed.

Het gekke is dat er in Death Valley bijna niets groeit. Op een gegeven moment zagen wij allemaal palmbomen. Dit leek wel een oase. Hoe kan dat nu? Midden in Death Valley toch groen waaronder gras en palmbomen. Het bleek ons resort te zijn.Toch knap dat ze midden in deze droge woestijn toch een resort met gras en bomen kunnen neerzetten.

Toen wij aankwamen wilden wij direct een frisse duik in het zwembad nemen. Nou fris voelde anders aan, je sprong gewoon in een warm bad! Toch was dit even lekker en konden de kids zich even uitleven na al die uren in de auto zitten.

Ons uitzicht vanaf de hotelkamer is werkelijk schitterend. Eerst het groen van het resort, met op de achtergrond de kale bergen van Death Valley.

1. Nancy:
    13 juli 2017
    Blijf genieten, het is een superreis!!
  2. Oude ome govert:
    13 juli 2017
    Is het stijl aan de linkerkant van het zwembad of gaat het over met het water wat je ziet. Is het een rivier of een groot meer? Groen zwembad en een blauw meer? Is wel mooi.
  3. Cynthia:
    14 juli 2017
    Hallo Govert,
    welke foto bedoel je precies? Ik weet niet welke je precies bedoelt? Bij welke dag staat deze foto?