16 juli - Bryce Canyon

16 juli 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Gisteravond in Zion nog even rondgelopen. Met een graadje of 35 voelde dit heerlijk aan. Maar als het donker wordt, is het daar ook echt donker. Lantaarnpalen kennen ze niet, dus je ziet echt niets. Op een gegeven moment zagen wij in het donker wat bewegen, aangezien wij het niet goed konden zien, liepen wij wat dichterbij. Dit bleek dus een enorm groot hert te zijn. Ik weet niet wie er meer schrok, het hert of wij. Het hert rende in ieder geval gelijk weg, over de weg heen. Aangezien er ook verkeer aan kwam, hebben wij het hert verder opgejaagd zodat hij in ieder geval van de drukke donkere weg af was. Helaas hadden wij geen fototoestel bij de hand, dus dit hebben wij niet vast kunnen leggen.

Vandaaag zijn wij verder gereden naar Bryce Canyon. Dit is al weer een enorm natuurpark met grote hoogte, enorme diepte en mooie uitzichten. Ook leven hier veel dieren in het wild. Wij hebben er een aantal gezien, maar misschien zoeken zij ons vanavond wel weer op als het donker wordt.

De temperatuur is hier koud voor ons. Het is maar tussen de 25 en 30 graden celsius. Aangezien wij de laatste dagen constant tussen de 35 en 50 graden hebben gehad, vinden wij dit koud aanvoelen. Je zit hier ook tussen de bergen. Toen wij vanmiddag Bryce aan het verkennen waren zagen wij in de verte donkere wolken, en hoorden veel onweer. Wij hebben hier een staartje van meegekregen, en hebben ook een paar druppels gevoeld. Dit was echter zo weinig dat de straat niet eens helemaal nat was. Dus dat was niet veel.

Bryce Canyon zag er ook weer indrukwekkend uit. Wij zijn ook op het hoogste punt geweest van Bryce Canyon, namelijk Rainbow view. Dit punt bevindt zich op 2800 meter hoogte. Deze hoogte zijn wij wel gewend door het skiën, maar dit was voor ons toch weer een hele andere ervaring. Je kon hier vandaan heel erg ver kijken, zowel in de verte als in de diepte. Aangezien dit ook lastig te omschrijven is zou ik zeggen, bekijk de foto's en krijg een indruk.

1. Oude ome govert:
    17 juli 2017
    Wat een diepte. Brian maar goed vasthouden. Net zo eng als een zqembad.
  2. Tante maartje:
    17 juli 2017
    wat schitterend de dieptes t,is dat jullie erop staan anders
    denk je dat het plaatjes zijn.
    nog veel genieten en de groetjes.
  3. Opa cor:
    17 juli 2017
    Wat een Mooije omgeving schitterend en die hoogte.
    Vooral die kleuren
    In las Vegas was een darttoenooi u's port masters .
    Gerwen heeft gewonnen 45000daller en een