20 juli - Joshua National Tree Park

20 juli 2017 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag moesten wij een hele grote afstand afleggen tot aan onze volgende bestemming. Hier deden wij ruim 6 uur over. De afgelopen week verbaasden wij ons constant over het mooie landschap. Vandaag was het niet veel bijzonders, het was dor, droog en saai. Op een gegeven moment kwamen wij ook op route 66. Dit is een hele bekende route door Amerika. Toen wij erop reden kwamen wij erachter dat route 66 sinds 1966 waarschijnlijk niet meer was bijgehouden. Het was werkelijk een weg vol kuilen en gaten en heel veel zand op de weg. Beetje zonde. Of wij moeten net het hele slechte stuk route 66 over zijn gereden, dat kan natuurlijk ook.

Eindelijk aangekomen in Joshua Tree zagen wij veel verschillende bomen en cactussen. Best mooi om te zien, maar wij vonden na een aantal bomen en cactussen al dat wij het meeste al gezien hadden. Misschien zijn wij de 1,5 afgelopen week te veel verwend met mooie dingen, en viel dit daarom bij ons een beetje tegen. Omdat wij het al vrij snel hadden gezien besloten wij nog een outlet center op te zoeken, want er moest toch nog worden geshopt. Inmiddels is alle kleding vuil, en de wasmachine hier doet het niet, dus dan maar shoppen ;-)

Wij denken niet dat wij ons nog een 2de dag kunnen vermaken met bomen en cactussen kijken, dus besluiten wij morgen (1 dag eerder) alvast door te rijden naar San Diego. Via internet al een hotel kunnen vinden in San Diego, helaas was ons hotel wat wij daarna hadden geboekt al vol, dus 1 dag een ander hotel in San Diego.