19 juli - Grand Canyon

19 juli 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Gisteravond bleef het heel de avond een beetje onrustig qua weer. Dan weer regen en onweer, af en toe even droog. Daarom waren wij vanochtend dan ook verbaasd dat de lucht blauw was en de zon scheen. Dus vroeg op weg om de Grand Canyon nu met zon te gaan bekijken. Wat een groot gebied is dat zeg, je kunt het einde gewoon niet zien. Onderin stroomt heel klein de Colorado rivier, maar als je dichterbij komt, zie je dat het wel degelijk een grote rivier is, hij lijkt alleen heel klein van bovenaf.

Wij hebben verschillende uitzichtpunten bezocht waardoor wij de Grand Canyon op meerdere punten hebben kunnen bekijken. Ook het (kleine stukjes) afdalen in de Canyon vonden de kids leuk om te doen. Ik vond het iets minder: pas op die afgrond, doe voorzichtig etc. ;-)

Nadat wij een groot deel hadden bezocht (alles kun je gewoon niet bekijken, daarvoor is de Grand Canyon veel te groot), besloten wij nog even te gaan zwemmen, want het was nog steeds heerlijk zonnig en warm weer. Na een tijdje in het zwembad te hebben gelegen, schrokken wij opeens van onweer die plots weer opkwam, dus gelijk het zwembad uit en geen risico's nemen. Dus verder rustig doorgebracht met een boek lezen, filmpje kijken etc.

Morgen staat er weer een lange rit op het programma van een uur of 6, dus zo erg is het niet om nu rustig aan te doen.

1. Oude ome govert:
    20 juli 2017
    Begrijp dat je bang was met die afgronden. Ziet er gevaarlijk uit.
  2. Opa cor:
    20 juli 2017
    Wil sylvana dat niet meer doen op de handen staan bij de afgrond.
    De foto,s zijn mooi.
    Groetjes opa
  3. Carina:
    20 juli 2017
    indrukwekkende foto's!! en weer leuk beschreven!!
  4. Andrea:
    Toffe foto's!!
  5. Papa mama:
    20 juli 2017
    Helemaal eens met Cor,doodeng om te zien,
    dus Sylvana maar niet meer doen. en anders
    niet op de foto zetten, Groetjes